onsdag 2 december 2009

Bambi på hal is...

... ja , shit det är så det känns , var länge sen jag var här och lättade mitt hjärta nu. Antar att det här blir nån slags ny start på mitt bloggande.
Vet verkligen inte var jag ska börja och får väl sakta vakla mig fram.
Har blivit vuxen och fått en fast anställning men dock än så länge bara en provanställning, och det är påfrestande kan jag lova. Allstå jag är verkligen glad att jag fått ett jobb och speciellt nu när det inte finns så gott ut av dem, men shit vilken press det är att känna att man inte får göra fel eller bli sjuk för då tänker man på en gång att nu blir jag av med jobbet. Ränkar dagar till i februari då min provanställning går ut. Då ska jag sjukanmäla mig varenda dag!!! ha,ha!! Nej men det kommer faktiskt att bli en lättnad.
Är på väg att börja skriva massa depp och tunga tankar, det är som om att bloggandet gör det med mig , sker lixom på automatik...eller så är det kanske min lilla drama gen som vill titta fram. På något sjukt sätt lättare det ett tungt hjärta att få skriva depp, kanske just för att man för fram det till ljuset. Får mig att tänka på ett stycke i bibeln , vet ej riktigt var eller exakt vad det står men symboliken är lite att när vi människor lyfter fram det som kanske inte är det bästa hos oss eller erkänner något vi gjort som kanske inte var helt rätt, kan inte längre det onda använda det emot hos för det är redan synligt. Precis som när man var liten och hade hemlisar med bästisen , sen blev man ovänner och om man inte gjorde som hon sa skulle hon berätta min hemlis ... men berättar jag min hemlis själv förlorar hon all makt i sitt förösk att få sin vilja fram..... Hmm...ja...så är det nog....
Det som begravs i snö kommer upp i tö.... Tänk på det! =)

Det får nog räcka som ny start! Hoppas jag ska bli bättre på att hänga här!
God natt!!

3 kommentarer:

  1. Jag lämnande en ju!! Vart tog den vägen?
    Yay och välkommen tillbaka! Skriv mere pls!

    SvaraRadera
  2. Jag är övertygad om att du gör ett fantastiskt jobb och att alla trivs med din insats och härliga närvaro.. du behöver nog inte oroa dig för jobbet :-)
    Så Btw är skitkul att du fått!!! grattis!!! och kul att du skriver igen.. saknat dina inlägg massor!!!

    SvaraRadera
  3. välkommen tillbaka, har väntat länge på det här inlägget :)

    kram

    SvaraRadera

Bloggintresserade